خودرو کیــا اسپورتیج شاسیبلند کارکرده
کیــا اسپورتیج شاسیبلند…!!!سلااااااام و درود خدمت همه شما عزیزان و همراهان همیشگی اخبار روز خودرو؛ در این روز دلنشین با اخبار مربوط به حواشی مربوط به کیــا اسپورتیج شاسیبلند کارکرده رقیب چــینی های صفر کیلومتر در بازار در خدمتتون هستیم …!!! امیدواریم که حال دلتون خوب و تنتون سلامت باشه. تا آخر این خبر حتمی همراه و حامی ما باشید….
نسل چهارم کیــا اسپورتیج شاسیبلند نیز با مدل 2017 بهبازار کشور ما راه پیدا کرد. اما حدود یک سال بعد، واردات خودرو ممنوع شد و این خودرو بههیچعنوان نتوانست موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند تا کماکان نام Kia Sportage برای هموطنان ما بیشتر یادآور نسل سوم این خودرو باشد.کیا اسپورتیج بهعنوان یکی از پرسابقهترین کراساوورهای دنیا از سال 1993 تاکنون روی خط تولید قرار دارد و شرکت کیاموتورز در این 27 سال، چهار نسل از این خودرو محبوب را تولید کرده است که بهجز نسل اول، بقیه نسلها بهبازار کشور ما نیز راه پیدا کردهاند.
در این مقاله قصد داریم به سراغ بررسی کیا اسپورتیج SL برود تا شرایط خرید این شاسیبلند محبوب دستدوم را در بازار بررسی کند. این درحالی است که در بازار خودرو فعلی، اسپورتیج SL را باید رقیبی برای خودروهای چینی دانست. سال 2008 بود که شرکت اطلسخودرو نسل دوم Kia Sportage را نیز کنار دیگر برادرانش همچون کیا سورنتو، کیا سراتو و کیا اپیروس در بازار ایران عرضه کرد.
این نسل از این خودرو تا پایان عمر خود یعنی سال 2010 در بازار کشور ما عرضه شد و هرچند آمار فروش نسبتا قابل قبولی را ثبت کرد، اما هرگز نتوانست بهتهدیدی جدی برای رقیبی همچون هیوندای توسان تبدیل شود. اما آغاز محبوبیت این خودرو نزد ایرانیان با شروع عرضه نسل سوم این خودرو در سال 2011 بود و این نسل از Sportage که با نام «Sportage SL» شناخته میشود، بهدلایلی همچون طراحی ظاهری زیبا و امکانات رفاهی کامل، توجهات زیادی را بهخود جلب کرد و برای مدتی در صدر جدول پرفروشترین خودروهای وارداتی بازار ایران قرار گرفت.
معرفی کیا اسپورتیج SL
کیــا اسپورتیج شاسیبلند نخستینبار در سال 2010 معرفی و با مدل 2011 در بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو جزو نخستین محصولات شرکت کیا بود که از زبان طراحی جدید این شرکت بهره میگرفت و از اینرو، طراحی ظاهری آن نسبت بهنسل قبلی کاملا متحول شده بود و میتوان گفت از نظر زیبایی و هماهنگی، چند سروگردن بالاتر از پدر خود قرار داشت.
نخستینسری از این خودرو، همزمان با بازارهای جهانی و درمدل 2011 بهبازار ایران عرضه شد. این نسل، بهرغم افزایش قابلتوجه قیمت نسبت بهنسل قبلی، با استقبال فوقالعادهای از سوی خریداران مواجه شد و توانست انتقام شکست نسل قبلی خود را از هیوندای توسان بگیرد. اسپورتیج SL در سال 2014 یک فیسلیفت مختصر را تجربه کرد و درنقاطی همچون جلوپنجره، مهشکنهای جلو، رینگها و گرافیک چراغهای عقب بهروز شد.
عرضه این نسخه فیسلیفت با برخی آپشنهای جدید نیز جایگاه این خودرو را در بازار کشور ما بیش از پیش تثبیت کرد. تقریبا 99 درصد از کیا اسپورتیجهای اسال موجود در بازار ایران مجهز بهیک پیشرانه 2.4 لیتری تنفسطبیعی هستند؛ اما تعداد انگشتشماری از این خودرو با پیشرانههای دولیتری توربو و دولیتری تنفسطبیعی نیز بهکشور ما وارد شدهاند. نسخههای توربو را میتوان از روی وجود دو عدد اگزوز بیضیشکل کرومی در طرفین سپر عقب شناسایی کرد.
نسخههای مجهز بهپیشرانه دولیتری تنفسطبیعی نیز رینگهای کوچکتری دارند و مجموعه چراغ جلو آنها فاقد دیلایت است. کیا اسپورتیج SL نیز جزو آن دسته از خودروهایی است که از مبادی مختلف و بهصورت رسمی و غیررسمی بهکشور ما وارد شده است.
از این رو، تیپهای مختلفی از این خودرو در بازار موجود است که بعضا توسط واردکنندگان دستکاری نیز شدهاند و تعدادی آپشنهای غیراصلی مثل گرمکن صندلی، مانیتور و کیلس استارتر روی آنها نصب شده است؛ اما اکثر نسخههای موجود در بازار ایران از نوع فولآپشن هستند و نسبت بهسال تولید، امکانات بسیار خوبی را ارائه میدهند. درادامه مقاله بهبررسی مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی اسال خواهیم پرداخت.منبع:دنیای خودرو
اینم از اخبار امروز که درباره اخبار مربوط به کیــا اسپورتیج شاسیبلند ؛ ممنون از همه شما عزیزان که با صبر و شکیبایی هرچه تمامتر خودتان تا انتهای این خبر روزیعنی کیــا اسپورتیج شاسیبلند کارکرده رقیب چــینی های صفر کیلومتر در بازار همراه و حامی ما بودید. برای آگاهی و مطلع شدن از اخبار روز خودرو ؛ ما را به صورت روزانه دنبال کنید … حال دلتون شاد و لبتون خندون … برای آشنایی کامل با جزییات مربوط به استارت زدت خودرو؛ روی لینک کلیک کنید